In zijn Voorwoord tot
Eeuwige Lente1
introduceerde wijlen Jnan Adhin het begrip Occidentitis, de Westerse
beschavingsziekte met in haar kielzog hebzucht, hedonisme, egocentrisme
en milieuvervuiling. In 2016 mocht ik, net als 7 andere wetenschappers,
een hoofdstuk schrijven in een boek rond Sociaal Engagement
2.
Ik noemde het “Requisitoir tegen de sociopathologie, pleidooi voor de
verbondenheid.” Ik noemde Occidentitis een infectieziekte die de
gezondheid van individu en samenleving schaadt en pleitte voor genezing
door een levensstijl die de productie van oxytocine stimuleert. Dit
hormoon is noodzakelijk voor de ontwikkeling van intelligentie,
prosociaal gedrag en een innerlijke ethiek.
Binnen de neurologie is dit laatste een bekend gegeven. Recent nog pleitte de van oorsprong Roemeense
Dr Margareta Griesz-Brisson MD, PhD,
een van Europa’s top neurologen met een praktijk in Harley Street in
London en in Müllheim Duitsland voor het versterken van het
immuunsysteem in plaats van de huidige coronamaatregelen. Het dragen van
een mondmasker noemt zij schadelijk voor de gezondheid. Het zou de
oorzaak zijn van een gebrekkige zuurstofopname en van een verhoogde CO2
inademing. Dit leidt zeer snel, al na enkele minuten, tot het afsterven
van zenuwcellen in bepaalde delen van de hersenen en kan, als het
langere tijd wordt voortgezet, zoals door de mondkapverplichting,
evolueren tot blijvende hersenschade. In een korte video op
BrandNewTude
pleit zij intens voor het versterken van het immuunsysteem door gezonde
voeding en schoon drinkwater, voldoende beweging, gezelligheid,
vrienden, vreugde, liefde en vooral heel veel frisse lucht. En precies
dat verbiedt de regering ons!
Een grafiek op de wetenschappelijke website van
Artze für Aufklärung
onderbouwt haar stelling. Deze toont dat de invloed van de mondmaskers
op het aantal sterfgevallen tussen maart 2020 en maart 2021 totaal nihil
was. Het kan ook niet anders. Een virus heeft een gemiddelde grootte
van 0,08 micrometer. De gaatjes in jouw stoffen masker hebben een
grootte van 500-800 micrometer. Je kan dit vergelijken met het plaatsen
van kippengaas voor je ramen om muskieten tegen te houden. Maar ook de
beste medische maskers, zoals die in een operatiekamer, schijnen geen
nut te hebben.
Reeds in 1975 verklaarden
Ritter et al
dat "het dragen van een chirurgisch gezichtsmasker geen effect had op
de algehele milieuverontreiniging in de operatiekamer". Nog sterker. In
1981 publiceerde
Dr. Neil Orr
in de Annals of the Royal College of Surgeons of England: "Het lijkt
erop dat minimale besmetting het beste wordt bereikt als er helemaal
geen masker wordt gedragen" en dat het dragen van een masker tijdens de
operatie "een standaardprocedure is die kan worden vermeden". Dit na zes
maanden opereren zonder masker. Ze waren verbaasd toen ze ontdekten
dat als niemand maskers droeg tijdens de operatie, het aantal
wondinfecties minder dan de helft was dan wanneer iedereen maskers
droeg. Al deze rapporten zijn te lezen op de
VS overheidswebsite.
Net als op de Duitse site staan er tientallen rapporten die de
overbodigheid van de mondmaskers in de operatiekamer bevestigen.
Een zonder meer opzienbarend rapport is het uit juli 2020 stammend
OXFORD
rapport met de bedenkelijke titel: Masking lack of evidence with
politics. De conclusie van dit onderzoek is dat er geen enkele medische
reden is om de bevolking te verplichten tot het dragen van stoffen
maskers. Hier op aansluitend verklaarden RIVM en VG in NL openlijk dat
het dragen van een mond-neusbedekking niet zozeer om bescherming gaat –
zij noemden heel direct dat het een schijnveiligheid is – maar wel om
een gedragsbeïnvloeding.
Je kan je
afvragen of de WHO deze rapporten nooit heeft gezien? Want, als er geen
medische redenen zijn om mondkappen te verplichten, wat is dan het nut
van al die maatregelen die onze immuniteit verlagen en de totale
economie ontwrichten? Die vraag brengt mij weer bij Occidentitis, en de
visionair Jnan Adhin. Al in 1998 bespraken we dat, inzake mondiale
ontwikkeling, een driedelig scenario voor ons ligt: deel een is de
politiestaat met totale controle over alle burgers en hun bezittingen.
Deel twee is chaos, als politiestaat een nakomertje van de Franse
revolutie van wereldformaat zal krijgen. Het derde deel is de ethisch
ecologische wereld wanneer gemeenschappen ontstaan die een zinvol leven
zonder angst garanderen voor elk kind op deze aarde.
Een
onheimelijk gevoel doet me vermoeden dat het doek is opgegaan voor deel
1 van dit toneelstuk waarin wij allen spelers zijn. Misschien is het
tijd voor een openlijk maatschappelijk debat hierover. Misschien kan SU
hierin het voortouw nemen?
1 Jef Crab/Eeuwige Lente. Leven met voldoende in een wereld van overvloed. ISBN 999147-672-0-3
2 Walter Lotens/Engagement met of zonder God: Atheïst onder missionarissen. ISBN 978-90-441-3354-7